Film Lectures
Research by names ǀ Research by topics
Watch the final video
2024
Opening of the festival (Cecilia Cenciarelli, Gian Luca Farinelli, Ehsan Khoshbakht, Mariann Lewinsky)
Conversation with Wim Wenders (MAST)
Conversation with Costa-Gavras
Introduction to MYKKÄTRILOGIA (Silent Trilogy)
MYKKÄTRILOGIA (Silent Trilogy)
Book presentation | Goffredo Fofi
Conversation with Mohammad Malas e Ossama Mohammed
Conversation with Nicolas Seydoux
For a Pan African Cinema Mohamed Challouf (Association Ciné-Sud Patrimoine), Kahena Attia (Editor, Camp de Thiaroye), Annouchka De Andrade (Sarah Maldoror’s daughter), Ababakar Diop (Journalist, Senegal)
Conversation with Stephanie Rothman
Bertolucci Project Cecilia Cenciarelli, Gian Luca Farinelli, Fabien Gerard and Valentina Ricciardelli (Fondazione Bernardo Bertolucci)
Conversation with Marco Bellocchio and Sergio Castellitto
Conversation with Damien Chazelle
Marlene Dietrich: Home Movies Kristina Jaspers (Deutsche Kinemathek)
2023
African Archives: what next? (Aboubakar Sanogo, Mohamed Challouf, Germain Coly, Marco Lena, Tiziana Manfredi, Maxime Grember, Alain Sembène, Cecilia Cenciarelli)
Bernardo Bertolucci (Luca Guadagnino, Scott Foundas)
Conversation with Jeremy Thomas
Conversation with Ruben Östlund
Éternité de la cinéphile (Thierry Frémaux, Gian Luca Farinelli)
Michael Powell (Thelma Schoonmaker, Ian Christie, James Bell)
Praesens 100 (Frédéric Maire)
Suso Cecchi d’Amico (Caterina d’Amico, Silvia d’Amico)
The Titular Bishops of Hollywood Silent Pictures (Philippe Garnier)
Uganda oggi e 60 di Films du Losange (Barbet Schroeder, Régine Vial, Alexis Dantec)
Zeffirelli 100 (Caterina d’Amico, Masolino d’Amico, Angela Allen)
2022
Il cinema secondo Gianni Amelio (Gian Luca Farinelli, Gianni Amelio)
Noi la conoscevamo bene (Gian Luca Farinelli, Stefania Sandrelli)
Dossier Rosi – Positif (Michel Ciment)
Brevi incontri sul cinema (Alice Rohrwacher)
A question of human relationships. Da ‘Nanook of the North’ al cinema Inuit (Francesco Rufini)
Ludwig: storia tormentata a lieto fine (Silvia D’Amico, Caterina D’Amico, Gianni Amelio)
La règle du jeu (Frédéric Bonnaud)
Cinema di ieri, cinema di domani (Philippe Bober)
Conversazione con Thierry Frémaux
Nosferatu and the birth of vampire cinema (Christopher Frayling)
Lezione di cinema con Walter Hill
“Dite la verità!” Uno sguardo sul cinema jugoslavo (Mina Radovic ́, Sergio Grmek Germani)
2021
Cinema in campagna (Gian Luca Farinelli, Isabella Rossellini, Alice Rohrwacher)
Where is Kiarostami? (Sylvie Pras, Massoumeh Lahidji)
Romy, vita e romanzo (Volker Schlöndorff, Gian Luca Farinelli)
Kuhle Wampe: Same Same, but Different (Martin Koerber)
Indian Parallel Cinema (Cecilia Cenciarelli, Shivendra Singh Durgarpur, Omar Ahmed, Girish Kasaravalli, Kumar Shahani)
Il cinema secondo Amos Gitai (Amos Gitai, Emiliano Morreale)
Physical Characteristics of Early Films as Aids to Identification. New, expanded edition of Brown’s 1990 book (Camille Blot-Wellens, Christophe Dupin)
Giulietta Masina 100 (Gianfranco Angelucci, Gian Luca Farinelli)
Conservare e restaurare il cinema italiano (Marta Donzelli, Gian Luca Farinelli)
Babylone à Hollywood (Jean-Pierre Berthomé)
Restoring Wolfgang Zeller’s score to Vampyr (Timothy Brock)
Auto e cinema. Strade parallele (Marco Tullio Giordana)
Museo Nazionale del Cinema di Torino’s new film laboratory (Domenico De Gaetano, Gabriele Angelo Perrone)
Cinématèque Suisse’s New Film Laboratory (Nicolas Ricordel)
Conversazione con Thierry Frémaux (Thierry Frémaux, Gian Luca Farinelli)
The Real Japan: The Documentaries of Iwanami Productions (Alexander Jacoby, Johan Nordström, Takuya Tsunoda, Haden Guest)
Chaplin. Presentazione dell’edizione italiana del libro di Peter Von Bagh (Cecilia Cenciarelli, Paola Cristalli, Anna von Bagh)
Something to Live for: the Cinema of George Stevens (Ehsan Khoshbakht, Imogen Sara Smith)
Italia K2. Riprese di Mario Fantin (Marco Albino Ferrari, Mauro Leveghi)
Conversazione con Paul Haggis (Paul Haggis, Ehsan Khoshbakht)
2020
Comizi Vecchi e Nuovi (Alice Rohrwacher, Francesco Munzi, Gian Luca Farinelli)
I Was on the Set of The Misfits (Angela Allen, Gian Luca Farinelli)
Lezione di cinema con Volker Schlöndorff (Volker Schlöndorff, Gian Luca Farinelli)
In tempo di paura (Dario Argento, Emiliano Morreale)
Ci resta il cinema (Thierry Frémaux, Gian Luca Farinelli)
Last Words in Cineteca (Jonathan Nossiter, Gian Luca Farinelli)
Vampir-Cuadecuc (Pere Portabella, Esteve Riambau)
2019
Il cinema secondo Bertrand Tavernier (Bertrand Tavernier, Gian Luca Farinelli)
Prima che mi dimentichi di tutto (Vincenzo Mollica, Gian Luca Farinelli)
Nicolas Winding Refn on byNWR (Nicolas Winding Refn, Peter Conheim, Ehsan Khoshbakht)
Chahine: Glamour, Musica e Rivoluzione. L’ultimo degli ottimisti arabi (Tewfik Hakem, Marianne Khoury, Amal Guermazi)
Korean New Wave (Hyun Jin Cho, Jung Minhwa, Sun Mee, Mark Morris)
Kim Soo-yong introduce ‘HYEOLMAEK’ (Kim Soo-yong, Hyun Jin Cho, Mark Morris)
Cinemalibero (Souleymane Cissé, Jean-Pierre Dikongué Pipa, Cecilia Cenciarelli)
Jean-Pierre Dikongué Pipa introduce ‘MUNA MOTO’ (Jean-Pierre Dikongué-Pipa, Cecilia Cenciarelli)
La risposta del cinema (Thierry Frémaux, Gian Luca Farinelli)
Eduardo De Filippo (Emiliano Morreale, Anna Masecchia, Roberto De Gaetano)
Parlando di Bernardo (Clare Peploe, Marco Bellocchio, Chema Prado, Tiziana Lo Porto, Giovanni Mastrangelo, Jacopo Quadri, Bernard Eisenschitz, Andrea Gambetta, Gian Luca Farinelli, Cecilia Cenciarelli)
Il cinema secondo Francis Ford Coppola (Francis Ford Coppola, Paolo Mereghetti, Gian Luca Farinelli)
Dossier Catherine Hessling (Janet Bergstrom)
Sterling Hayden, l’irregolare (Philippe Garnier)
Toni, un film mutante (Alain Bergala)
Il cinema secondo Jane Campion (Jane Campion, Alba Rorhwacher, Alina Marazzi, Cecilia Cenciarelli)
2018
Conversazione con Martin Scorsese (Martin Scorsese, Jonas Carpignano, Matteo Garrone, Valeria Golino, Alice Rochwacher)
Apertura del festival al Cantiere Modernissimo
Il cinema secondo Marina Vlady (Marina Vlady, Gian Luca Farinelli)
Restaurare il cinema a parole: Sight & Sound (Nick James, Ehsan Khoshbakht)
Il Cinema tra presente e patrimonio (Thierry Frémaux, Gian Luca Farinelli)
Il cinema secondo Julij Fajt (Peter Bagrov, Julij Fajt)
Il cinema secondo Ingmar Bergman (Margarethe von Trotta, Jan Holmberg, Ehsan Khoshbakht)
Il cinema secondo Sergio Leone (Christopher Frayling)
Positif, gli amori italiani (Michel Ciment, Gian Luca Farinelli)
Costruire il futuro celebrando il passato: Academy e MoMA (John Bailey, Rajendra Roy, Gian Luca Farinelli)
Il cinema secondo Walter Salles (Walter Salles, Cecilia Cenciarelli)
La rinascita del cinema cinese (Marie-Claire Kuo, Tony Rayns, Kuo Kwan Leung)
Grease secondo Patricia Birch (Patricia Birch, Peter Becker, Ehsan Khoshbakht)
Il cinema secondo Mohammed Lakhdar-Hamina (Mohammed Lakhdar-Hamina, Cecilia Cenciarelli)
Io e Miss D – L’invincibile Bette Davis (Kathryn Sermak, Nick Varley)
Il Cinema secondo Anna Karina (Anna Karina, Frédéric Bonnaud, Gian Luca Farinelli)
Ladri di biciclette (Emi De Sica, Gian Luca Farinelli)
Napoli che canta (Mario Martone, Gian Luca Farinelli, Mariann Lewinsky)
2017
Non si può vivere senza Rossellini (Bernardo Bertolucci, Jonas Carpignano, Roberto De Paolis e Leonardo Di Costanzo)
Come Rossellini ha filmato il Beaubourg (Jacques Grandclaude, Gian Luca Farinelli)
La Cinémathèque del futuro (Costantin Costa-Gravas e Frédéric Bonnaud)
Il cinema secondo Ejzenstejn (Naum Kleiman e Bernard Eisenschitz)
Il cinema secondo Med Hondo (Med Hondo, Cecilia Cenciarelli e Aboubakar Sanogo)
Il cinema di Samuel Khachikian (Kave Askari, Behdad Amini, Mania Gregorian, Ehsan Khoshbakht)
Elogio all’imperfezione. Il cinema di Giulio Gianini e Emanuele Luzzati (Eric Rittatore, Carla Rezza Gianini e Sergio Noberini)
Il cinema secondo Dario Argento (Dario Argento, Emiliano Morreale)
Le cinéma et les écrans (Thierry Frémaux)
Mitchum e la Tv (Philippe Garnier, Bernard Eisenschitz)
Il cinema di Helmut Kautner (Christof Huber, Adriano Aprà, Miguel Marías e Olaf Möller)
Il cinema di John Huston (Michael Fitzgerald)
Il cinema secondo D.A. Pennebaker (D.A. Pennebaker e Kevin Brownlow)
Chaplin e la Beat Generation (Lisa Stein Haven)
Il cinema secondo Jean Renoir (Jean Douchet)
Il cinema secondo Nicole Vedrès (Laurent Vedrès, Emilie Cauquy e Bernard Eisenschitz)
2016
Mario Soldati, uno scrittore a Cinecittà (Anna e Wolfango Soldati, Salvatore Nigro, Emiliano Morreale)
Il mio viaggio nel cinema (Bertrand Tavernier)
Marie Epstein alla Cinémathèque française (Emilie Cauquy, Marie Frappat)
Anselmo Ballester. Pioniere dei pittori del cinema (Paola Pallottino, Maurizio Baroni, Claudio, Lidia e Rita Procesi)
Ritrovare il cinema (Jean-Pierre e Luc Dardenne, Nicola Mazzanti)
Jacques Ledoux alla Cinémathèque Royale de Belgique (Eric de Kuyper, Nicola Mazzanti)
Scrivere per Miloš Forman, scrivere Valmont (Jean-Claude Carrière)
Golestan Film Studio, tra poesia e politica (Ebrahim Golestan, Ehsan Khoshbakht)
João Bernard da Costa e la storia della Cinemateca Portuguesa (José Manuel Costa)
I miei incontri con Brando (Bernardo Bertolucci, Bernard Eisenschitz)
Ernerst Lindgren, l’anti Langlois (Christophe Dupin)
Chema Prado & friends (Bernardo Bertolucci, José Manuel Costa)
Il cinema secondo Marco Bellocchio (Marco Bellocchio, Michel Ciment)
Vladimir Dimitriev e la storia del Gosfilmodond (Peter Bagrov)
Reflections in a Golden Eye. Io c’ero (Angela Allen, Scott Foundas)
P.K. Nair e il National Film Archive di Pune (Shivendra Singh Dungarpur)
Conversazione con Volker Schlöndorff
Apocalypse Now. Io c’ero (Vittorio Storaro, Sergio Toffetti)
L’albero quarant’anni dopo. Incontro con i protagonisti del film (Alice Rohrwacher, i protagonisti de L’Albero degli zoccoli di Ermanno Olmi)
Paulo Emilio Salles Gomes e la Cinemateca Brasileira (Adilson Mendes)
Due o tre cose che so su Marnie (Jean Douchet)
De sica a Bologna! (Emi de Sica, Sergio Nicolai)
Un’altra storia del cinema argentino (Edgardo Cozarinsky)
Buster Keaton, uno dei sogni più belli della nostra vita (David Robinson, Goffredo Fofi, Cecilia Cenciarelli)
2015
120 anni di Gaumont (Nicolas Seydoux)
Seriamente divertenti, i film di Leo McCarey (Steve Massa, Jonathan Rosenbaum, Bernard Eisenchitz, Dave Kehr)
I 1000 occhi del Dr von Bagh (Gli amici di Peter lo raccontano)
Harold Lloyd fotografo, a colori e in 3D (Suzanne Lloyd)
Incontro con Renato Casaro, l’ultimo pittore del cinema (Renato Casaro, Andrea Maioli)
Comparazioni tra restauri digitali e copie in pellicola (Schawn Belston, Grover Crisp, Simon Lund)
Sul set de Il terzo uomo (Angela Allen)
Le cineteche: la loro vittoria sarà anche la loro sconfitta? (Thierry Frémaux)
Nuove sale per i film del patrimonio, nuovi archivi e musei per il cinema (Jérôme Seydoux, Sophie Seydoux, Nikolaus Wostry)
Il futuro della pellicola (Alexander Payne, Pietro Marcello, Jonathan Nossiter, Gabe Klinger, Renato Berta, Andrew Evenski, Christophe Tardieu, Grover Crisp, José Manuel Costa, Michael Porgorzelski, Nicola Mazzanti, Gian Luca Farinelli, Rachael Stoltje)
Incontro con il filosofo Jacques Rancière
Incontro con il filosofo Dork Zabunyan
Rocco e i suoi fratelli, tra sceneggiatura e montaggio finale (Caterina D’Amico)
Incontro con Isabella Rossellini
Buster Keaton. Uno dei sogni più belli della nostra storia (Jean Douchet, Kevin Brownlow)
Conversazione con Aboubakar Sanogo
2014
Peter von Bagh e Costantin Costa Gavras
Comparazioni tra restauro digitale e originale in pellicola (Schawn Belston, Grover Crisp, Ned Price)
Come si conserva e si restaura oggi a Hollywood (Margaret Bodde, Schawn Belston, Grover Crisp, Ned Price)
Per un pugno di dollari (Davide Pozzi, Christopher Frayling)
Giuseppe Tornatore su Salvatore Giuliano
Riccardo Freda (Emiliano Morreale, Goffredo Fofi, Pierre Rissient)
Film e/o digitale, tra passato, presente e futuro (Alice Rohrwacher, Thierry Frémaux)
Il caso Österreichisches Filmmuseum (Peter Kubelka, Alexander Horwath)
Pirates on the couch (Eric De Kuyper, Adrian Mirza, Emil Poppe)
Il cinema in guerra contro Hitler (Peter von Bagh, Olaf Möller, Bernard Eisenschitz)
Richard Lester e i Beatles (Richard Lester, Peter von Bagh)
Cineteche che hanno superato i cinquant’anni, il futuro? (Nicola Mazzanti, Natacha Laurent, José Manuel Costa)
Quando nel 1938 nacque l’Associazione mondiale delle cineteche (Christophe Dupin)
2013
Dialogo con Alexander Payne (Alexander Payne, Peter von Bagh)
Incontro con Agnès Varda (Agnes Varda, Peter von Bagh)
Una nuova cinefilia (Peter von Bagh, Jonathan Rosenbaum)
I muti di Hitch (Charles Barr)
La guerra è vicina (Olaf Möller, Alexander Horwath, Peter von Bagh)
Dieci anni alla Cinémathèque française (Serge Toubiana)
Bonjour Mr. Lewis (Pierre Kalfon)
Alla ricerca di Allan Dwan (Kevin Brownlow)
La storia della Criterion Collection raccontata dai suoi fondatori (Peter Becker, Jonathan Turrell)
Dialogo sull’opera di Chris Marker (Goffredo Fofi, Bernard Eisenschitz, Peter von Bagh)
Roma città aperta oggi (Jean Douchet , Emiliano Morreale)
Hiroshima mon amour oggi (Jean Douchet)
2012
Alle origini della cinefilia: Cahiers vs Positif 60 anni dopo (Jean Douchet, Michel Ciment)
Alle origini della cinefilia anglosassone (Ian Christie, Jim Hoberman)
Cinema contemporaneo – cinefilia contemporanea? (Thierry Frémaux)
Cinefilia allo stato puro, cinefilia classica in trasformazione e cinefilia new school online (Jonathan Rosenbaum, Miguel Marias, Girish Shambu, Daniela Persico e Alex Stellino)
Nuove brigate cinefile (Olaf Möller, Christoph Huber, Gabe Klinger)
Libri, cineteche, film, parole del passato o del futuro? (Serge Toubiana, Jean Gili, Carlo Mazzacurati)
Incontro con la critica americana (Henry Jenkins, Dave Kehr)
_____________________________________________________________
Research by names
Algar, Nigel ǀ Ahmed, Omar | Allen, Angela ǀ Amini, Behdad ǀ Angelucci, Gianfranco | Aprà, Adriano ǀ Argento, Dario ǀ Askari, Kave
Bagrov, Peter ǀ Bailey, John ǀ Ballester, Anselmo ǀ Baroni, Maurizio ǀ Barr, Charles ǀ Becker, Peter ǀ Bellocchio, Marco ǀ Belston, Schawn ǀ Bergala, Alain ǀ Bergstrom, Janet ǀ Berta, Renato ǀ Berthomé, Jean-Pierre | Bertolucci, Bernardo ǀ Birch, Patricia ǀ Bodde, Margaret ǀ Bonnaud, Frédéric ǀ Brownlow, Kevin
Campion, Jane ǀ Carpignano, Jonas ǀ Carrière, Jean-Claude ǀ Casaro, Renato ǀ Cauquy, Emilie ǀ Cenciarelli, Cecilia ǀ Cho, Hyun Jin ǀ Christie, Ian ǀ Ciment, Michel ǀ Cissé, Souleymane ǀ Conheim, Peter ǀ Coppola, Francis Ford ǀ Costa, José Manuel ǀ Costa-Gravas, Costantin ǀ Cozarinsky, Edgardo ǀ Crisp, Grover | Cristalli, Paola
D’Amico, Caterina ǀ Dardenne, Jean-Pierre e Luc ǀ De Gaetano, Roberto ǀ De Kuyper, Eric ǀ De Paolis, Roberto ǀ De Sica, Emi ǀ Di Costanzo, Leonardo ǀ Dikongué Pipa, Jean-Pierre ǀ Donzelli, Marta | Douchet, Jean ǀ Dupin, Christophe
Eisenschitz, Bernard ǀ Evenski, Andrew
Fajt, Julij ǀ Farinelli, Gian Luca ǀ Ferrari, Marco Albino | Fitzgerald, Michael ǀ Fofi, Goffredo ǀ Foundas, Scott ǀ Frappat, Marie ǀ Frayling, Christopher ǀ Frémaux, Thierry
Gambetta, Andrea ǀ Garnier, Philippe ǀ Garrone, Matteo ǀ Gili, Jean ǀ Giordana, Marco Tullio | Gitai, Amos | Golestan, Ebrahim ǀ Golino, Valeria ǀ Grandclaude, Jacques ǀ Gregorian, Mania ǀ Guermazi, Amal
Haggis, Paul | Hakem, Tewfik ǀ Hoberman, Jim ǀ Holmberg, Jan ǀ Hondo, Med ǀ Horwath, Alexander ǀ Huber, Christoph
Jacoby, Alexander | James, Nick ǀ Jenkins, Henry
Kalfon, Pierre ǀ Karina, Anna ǀ Kasaravalli, Girish | Kehr, Dave ǀ Khoshbakht, Ehsan ǀ Khoury, Marianne ǀ Kleiman, Naum ǀ Klinger, Gabe ǀ Kubelka, Peter ǀ Kuo, Marie-Claire
Lahidji, Massoumeh | Lakhdar-Hamina, Mohammed ǀ Laurent, Natacha ǀ Lester, Richard ǀ Leung, Kuo Kwan ǀ Leveghi, Mauro | Lewinsky, Mariann ǀ Lloyd, Suzanne ǀ Lo Porto, Tiziana ǀ Lund, Simon
Maioli, Andrea ǀ Marazzi, Alina ǀ Marcello, Pietro ǀ Marías, Miguel ǀ Martone, Mario ǀ Masecchia, Anna ǀ Massa, Steve ǀ Mastrangelo, Giovanni ǀ Mazzanti, Nicola ǀ Menarini, Roy ǀ Mendes, Adilson ǀ Mereghetti, Paolo ǀ Minhwa, Jung ǀ Möller, Olaf ǀ Mollica, Vincenzo ǀ Morreale, Emiliano ǀ Morris, Mark | Munzi, Francesco
Nicolai, Sergio ǀ Noberini, Sergio ǀ Nordström, Johan | Nossiter, Jonathan
Pallottino, Paola ǀ Payne, Alexander ǀ Pennebaker, D.A. ǀ Persico, Daniela ǀ Poppe, Emil ǀ Porgorzelski, Michael ǀ Portabella, Pere | Pozzi, Davide ǀ Prado, Chema ǀ Pras, Sylvie | Price, Ned ǀ Procesi, Claudio, Lidia e Rita
Rancière, Jacques ǀ Rayns, Tony ǀ Rezza Gianini, Carla ǀ Riambau, Esteve | Ricordel, Nicolas | Rissient, Pierre ǀ Rittatore, Eric ǀ Robinson, David ǀ Rohrwacher, Alba ǀ Rohrwacher, Alice ǀ Rosenbaum, Jonathan ǀ Rossellini, Isabella ǀ Roy, Rajendra
Salles, Walter ǀ Sanogo, Aboubakar ǀ Schlöndorff, Volker ǀ Scorsese, Martin ǀ Sermak, Kathryn ǀ Seydoux, Jérôme ǀ Seydoux, Nicolas ǀ Seydoux, Sophie ǀ Shahani, Kumar | Shambu, Girish ǀ Singh Dungarpur, Shivendra ǀ Smith, Imogen Sarah | Soldati, Anna e Wolfango ǀ Soo-yong, Kim ǀ Stein Haven, Lisa ǀ Stellino, Alex ǀ Stoltje, Rachael ǀ Storaro, Vittorio
Tardieu, Christophe ǀ Tavernier, Bertrand ǀ Toffetti, Sergio ǀ Tornatore, Giuseppe ǀ Toubiana, Serge ǀ Tsunoda, Takuya | Turrell, Jonathan
Varda, Agnès ǀ Varley, Nick ǀ Vedrès, Laurent ǀ Vlady, Marina ǀ von Bagh, Anna | von Bagh, Peter ǀ von Trotta, Margarethe
Winding Refn, Nicolas ǀ Wostry, Nikolaus
__________________________________________________________________________
Research by topics
Back ↑
FILM
L’albero degli zoccoli | Apocalypse Now ǀ Comizi d’amore ǀ Grease ǀ Hiroshima mon amour ǀ The Third Man ǀ Ladri di biciclette ǀ Last Words ǀ Marnie ǀ The Misfits ǀ Per un pugno di dollari ǀ Reflections in a Golden Eye ǀ Rocco e i suoi fratelli ǀ Roma città aperta ǀ Salvatore Giuliano ǀ Toni ǀ Valmont ǀ Vampir-Cuadecuc
DIRECTORS
Bergman, Ingmar ǀ Bertolucci, Bernardo ǀ Chahine, Youssef ǀ Chaplin, Charles ǀ De Filippo, Eduardo ǀ De Sica, Vittorio ǀ Dwan, Allan ǀ Ejzenstejn, Sergej ǀ Epstein, Marie ǀ Fellini, Federico ǀ Forman, Miloš ǀ Freda, Riccardo ǀ Gianini, Giulio e Luzzati, Emanuele ǀ Giordana, Marco Tullio | Gitai, Amos | Haggis, Paul | Hitchcock, Alfred ǀ Huston, John ǀ Käutner, Helmut ǀ Keaton, Buster ǀ Khachikian, Samuel ǀ Kiarostami, Abbas | Leone, Sergio ǀ Lewis, Jerry ǀ Marker, Chris ǀ McCarey, Leo ǀ Olmi, Ermanno ǀ Renoir, Jean ǀ Rossellini, Roberto ǀ Soldati, Mario ǀ Stevens, George | Vedrès, Nicole
ACTORS
Brando, Marlon | Davis, Bette | Hayden, Sterling | Hessling, Catherine | Lloyd, Harold ǀ Masina, Giulietta | Mitchum, Robert